Genbrugtøj er blevet stort. De åbenlyse fordele for klima og privatøkonomi får mange til at vælge brugt over nyt. Men én målgruppe er markant efterladt på perronen: de unge mænd.
Netop dé har stadig ikke fået øjnene op for, at tøj kan (og bør) købes brugt. Det ville Røde Kors Genbrug ændre. De ville få flere unge mænd ned i butikkerne og en gang for alle få afmystificeret både udvalg og indkøbsoplevelse.
VALG AF MEDIE
Da vi havde brug for ekstra taletid, for at komme i dybden med budskabet, valgte vi at benytte mediet Twitch. Med mere end 30 minutters taletid til hver seer i kampagneperioden, er hverken budskab eller brand gået nogen næsen forbi.
VALG AF INFLUENTER
Til at italesætte kampagnen, samt udfordringerne for Røde Kors genbrug, blev influenterne JKFIFA og Wonderbai sat på arbejde. Begge influenter har en meget stærk relation med deres seere, som tilsammen dækker en bred del af den målgruppe vi gerne ville ramme med kampagnen, hvilket var mænd i alderen 15—35 år.
Netop dé har stadig ikke fået øjnene op for, at tøj kan (og bør) købes brugt. Det ville Røde Kors Genbrug ændre. De ville få flere unge mænd ned i butikkerne og en gang for alle få afmystificeret både udvalg og indkøbsoplevelse.
VALG AF MEDIE
Da vi havde brug for ekstra taletid, for at komme i dybden med budskabet, valgte vi at benytte mediet Twitch. Med mere end 30 minutters taletid til hver seer i kampagneperioden, er hverken budskab eller brand gået nogen næsen forbi.
VALG AF INFLUENTER
Til at italesætte kampagnen, samt udfordringerne for Røde Kors genbrug, blev influenterne JKFIFA og Wonderbai sat på arbejde. Begge influenter har en meget stærk relation med deres seere, som tilsammen dækker en bred del af den målgruppe vi gerne ville ramme med kampagnen, hvilket var mænd i alderen 15—35 år.
RØDE KORS GENBRUG
For at skabe et incitament hos seerne, til at komme ned og besøge de danske Røde Kors genbrugsforretninger kunne man, ved at stemple ind fysisk hos de dejlige frivillige damer og herrer, vinde et skin til spillet Counter Strike. Vi vidste inden igangsættelse at dette ville blive vel modtaget, da begge influenter selv har interesse for Counter Strike, lige så deres seere.
RESULTAT
Kampagnen ramte plet og seerne kom faktisk op af stolen og ned i forretningen. Både hos Wonderbai og JKFIFA, gik der sport i at blive vinderen af et Counter Strike skin, men også at komme hjem med det fedeste genbrugsfund. Derudover blev netop denne kampagne også vinderen af årets Influenced Award 2023.
RESULTAT
Kampagnen ramte plet og seerne kom faktisk op af stolen og ned i forretningen. Både hos Wonderbai og JKFIFA, gik der sport i at blive vinderen af et Counter Strike skin, men også at komme hjem med det fedeste genbrugsfund. Derudover blev netop denne kampagne også vinderen af årets Influenced Award 2023.