Der kommer flere og flere leveringsservices til Danmark, hvorfor det gør sig gældende at fastholde sit navn forrest i forbrugerens bevidsthed, når der skal bestilles takeout.
For at øge tilslutningen af brugere på Just Eat, var formålet i perioden at lave en kampagne der spillede sammen med deres tiltag som hovedsponsor ved Champions League.
VALG AF MEDIE
For at fremvise hjemmesiden og italesætte spilkonceptet “order and win”, valgte vi at benytte influenter på mediet Twitch. Her er der optimale muligheder for at illustrere og forklare. Ligeledes kan hele kunderejsen italesættes, så man formår at fremvise ikke kendte kampagnetiltag fra et enormt kendt brand.
VALG AF INFLUENTER
Den målgruppe vi skulle afdække var klar fra start; unge fodboldinteresserede mænd i alderen 15—25 år. Kampagnen spillede “bold” med den indledende del af Champions League gruppespillet, og det skarpeste hold til at løfte opgaven var ingen ringere end Danmarks to største influenter, rettet mod målgruppen. Jakob “JKFIFA” Kristensen, som er blødende Arsenal fan, og Danmarks største content creator på FIFA indhold, samt Daniel “Dingo” Kristensen, som kom dugfrisk fra samarbejder med bl.a. Adidas og Carlsberg Sport. De gik sammen om at løfte opgaven til UG.
For at øge tilslutningen af brugere på Just Eat, var formålet i perioden at lave en kampagne der spillede sammen med deres tiltag som hovedsponsor ved Champions League.
VALG AF MEDIE
For at fremvise hjemmesiden og italesætte spilkonceptet “order and win”, valgte vi at benytte influenter på mediet Twitch. Her er der optimale muligheder for at illustrere og forklare. Ligeledes kan hele kunderejsen italesættes, så man formår at fremvise ikke kendte kampagnetiltag fra et enormt kendt brand.
VALG AF INFLUENTER
Den målgruppe vi skulle afdække var klar fra start; unge fodboldinteresserede mænd i alderen 15—25 år. Kampagnen spillede “bold” med den indledende del af Champions League gruppespillet, og det skarpeste hold til at løfte opgaven var ingen ringere end Danmarks to største influenter, rettet mod målgruppen. Jakob “JKFIFA” Kristensen, som er blødende Arsenal fan, og Danmarks største content creator på FIFA indhold, samt Daniel “Dingo” Kristensen, som kom dugfrisk fra samarbejder med bl.a. Adidas og Carlsberg Sport. De gik sammen om at løfte opgaven til UG.
JUST EAT
Kreativerne var fastlagt fra Just Eat. Vi skulle skabe awareness hos deres seere omkring Just Eats konkurrence “order & win”, hvilket blev fulgt til dørs med voucherkoder til seerne.
Derudover var influenterne hver især inviteret med til en Champions League kamp på hhv. Old Trafford og i Parken, hvor de supplerede deres live indhold med en video til YouTube.
RESULTAT
Med et hovedfokus på redemptions og sekundært fokus på awareness, må vi nok erkende at denne kampagne allerede havde slået de forudopsatte KPI’er efter første tredjedel af kampagneperioden.
Jakob og Daniel formåede at nå den danske fodboldinteresserede ungdom og konvertere både eksisterende, perifere og nye kunder til Just Eat i løbet af perioden.
Derudover var influenterne hver især inviteret med til en Champions League kamp på hhv. Old Trafford og i Parken, hvor de supplerede deres live indhold med en video til YouTube.
RESULTAT
Med et hovedfokus på redemptions og sekundært fokus på awareness, må vi nok erkende at denne kampagne allerede havde slået de forudopsatte KPI’er efter første tredjedel af kampagneperioden.
Jakob og Daniel formåede at nå den danske fodboldinteresserede ungdom og konvertere både eksisterende, perifere og nye kunder til Just Eat i løbet af perioden.