Over sommeren 2023 lancerede Adidas fodboldstøvlen Crazyfast. Sammen med støvle lanceringen, var Adidas en af hovedpartnerne ved Womens World Cup.
Med et i forvejen udbredt kendskab til Adidas, gik jagten ind for at få skabt awareness omkring de to tiltag hos de danske fodboldinteresserede drenge og piger.
VALG AF MEDIE
Denne målgruppes foretrukne streamingtjeneste er i dag fortsat YouTube. Derudover ved vi at selvsamme målgruppe er flittige brugere på medierne Snapchat, TikTok, Instagram og Twitch.
Vi valgte at lave en YouTube serie af to fuldt brandede videoer omkring støvlen. Hertil blev der gjort brug af Instagram, TikTok og Twitch, for at øge kendskabet til støvlen samt antallet af organiske visninger på videoserien.
VALG AF INFLUENTER
Til at italesætte kampagnen, satte vi Cecilie Schmeichel ind i det univers man finder hos content creatoren Daniel “Dingo” Kristensen. Begge associeres i høj grad med fodbold og har tilsammen fat i et bredt udsnit af de danske fodboldinteresserede unge.
Med et i forvejen udbredt kendskab til Adidas, gik jagten ind for at få skabt awareness omkring de to tiltag hos de danske fodboldinteresserede drenge og piger.
VALG AF MEDIE
Denne målgruppes foretrukne streamingtjeneste er i dag fortsat YouTube. Derudover ved vi at selvsamme målgruppe er flittige brugere på medierne Snapchat, TikTok, Instagram og Twitch.
Vi valgte at lave en YouTube serie af to fuldt brandede videoer omkring støvlen. Hertil blev der gjort brug af Instagram, TikTok og Twitch, for at øge kendskabet til støvlen samt antallet af organiske visninger på videoserien.
VALG AF INFLUENTER
Til at italesætte kampagnen, satte vi Cecilie Schmeichel ind i det univers man finder hos content creatoren Daniel “Dingo” Kristensen. Begge associeres i høj grad med fodbold og har tilsammen fat i et bredt udsnit af de danske fodboldinteresserede unge.
ADIDAS CRAZYFAST
Cecilie gjorde indhop i Dingos univers som statist i en to-episoders YouTube serie. Her havde vi lånt Lyngby Stadion til at lave en lang række udfordringer og lignende, som alene fokuserede på kampagnens to hovedelementer — støvlen samt kvindelig fodbold.
RESULTAT
Kampagnen lykkedes med at nå bredt ud til de danske fodboldinteresserede unge. Med mere end 75% retention af mere end 5 minutter i indholdet; samt et samlet hitrate på mere end 50% af target, er vi tæt på at have sammenligningsgrundlag til EM sejren i '92. Der var i hvert fald ikke et øje tørt da kampagneeffekten skulle gøres op.
RESULTAT
Kampagnen lykkedes med at nå bredt ud til de danske fodboldinteresserede unge. Med mere end 75% retention af mere end 5 minutter i indholdet; samt et samlet hitrate på mere end 50% af target, er vi tæt på at have sammenligningsgrundlag til EM sejren i '92. Der var i hvert fald ikke et øje tørt da kampagneeffekten skulle gøres op.